LECŢIA DE ECOLOGIE. La începutul lunii februarie un tânăr german de origine sârbă a câştigat concursul de logo ecologic al Uniunii Europene. De la 1 iulie, simbolul creat de el şi votat online de 130.000 de oameni, va figura obligatoriu pe toate produsele ecologice preambalate din statele membre şi care respectă standardele necesare.
1 /.
Dusan Milenkovic s-a născut în 1978 în Remscheid, Germania şi şi-a descoperit pasiunea pentru desen din şcoală.
A urmat cursuri de media design între 2000 şi 2003 la Wuppertal şi apoi a studiat comunicare şi design la Dusseldorf. Pentru a-şi plăti studiile a fost colaborator al mai multor firme de design şi a derulat câteva proiecte proprii.
Acum doi ani, împreună cu un prieten şi fost coleg, a înfiinţat firma sa de design – Konstruktive. (.net) Cei doi se descriu ca fiind nişte „traducători vizuali” şi sunt interesaţi de designul corporatist, editorial, web design şi comunicaţii. Dusan este pasionat şi de toate formele de design, mai ales grafic şi petrece mult timp studiind arta contemporană, ilustraţia şi fotografia.
De asemenea, iubeşte filmele documentare şi mersul la cinema şi urmăreşte cu interes dezvoltarea noilor tehnologii şi new media.
Spune despre el că este norocos pentru că nu trebuie să separe pasiunea de profesie. Dusan locuieşte acum în Dusseldorf cu prietena sa, şi ea designer. Când are timp iese să joace basketball, sportul său preferat.
Între participarea la cel mai mare târg bio din Europa şi proiectele de la muncă, Dusan a povestit pentru evz.ro cum ajuns să se înscrie în concurs şi cum a fost să câştige.
A muncit pe principiul încercare şi eroare
Evz.ro: De ce te-ai înscris în concurs?
Dusan Milenkovic: În primul rând, e vorba de provocarea de a crea ceva palpabil şi care, din punct de vedere vizual, va fi un simbol. E