Responsabil de esecul privatizarii CFR Marfa este cel care a introdus in Hotararea de Guvern paragraful prin care finalizarea procedurii trebuia sa aiba loc in 60 de zile, lucru imposibil, spune Gabriel Biris. Avocatul sustine ca banii depusi pana acum de Gruia Stoica nu pot fi opriti de stat.
Paragraful la care face referire Gabriel Biris se afla in HG 526/2013 prin care Guvernul a aprobat si conditiile (obligatii asumate atat de vanzator, cat si de comparator) in care se va face vanzarea CFR Marfa.
La punctul 9 al anexei scrie urmatoarele: "Daca finalizarea nu a avut loc, independent de orice culpa a cumparatorului, intr-o perioada de 60 de zile calendaristice de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari, contractul se desfiinteaza de plin drept, fara a mai fi necesara punerea in intarziere, fara orice alta formalitate prealabila si fara interventia instantei".
Avocatul sustine ca, din punct de vedere legal, desfiintarea contractului inseamna ca statul va trebui sa dea inapoi banii depusi pana acum de GFR (30 mil euro), dar, mai ales, ca se poate pune in mod serios problema platii de daune catre GFR.
De altfel, contactat de Ziare.com, Gabriel Biris a explicat ca privatizarea CFR Marfa nu a fost pregatita asa cum trebuie.
"Nu, nu a fost pregatita cum trebuie pentru ca nu s-au verificat de catre vanzator, cel putin de principiu, macar conditiile precedente, daca bancile isi dau avizul sau nu. In momentul in care tu te pregatesti sa vinzi ceva, trebuie sa fii sigur ca te lasa si cel de la care ai luat banii. Obligatia asta, care apartinea vanzatorului, nu a fost indeplinita, pana luni inclusiv.
Toata lumea s-a concentrat pe avizul Consiliului Concurentei, dar asta era, de fapt, conditia cel mai dificil de indeplinit pentru ca, din cate inteleg eu, cel putin una dintre banci s-a opus", ne-a