Internetul are aproape jumătate de secol şi deja are giganţii săi. Pentru doi dintre aceştia, Facebook şi Microsoft, preşedintele Fundaţiei Europene a Software-ului Liber a stabilit deja o dată de dispariţie. Mai mult, el vede în trei dintre cele mai mari companii nişte canale de strâns informaţii şi de influenţat utilizatorii la un nivel nemaiîntâlnit.
Karsten Gerloff, preşedintele Fundaţiei Europene a Software-ului Liber (FSFE), a vorbit la evenimentul Euskal Encounter desfăşurat în Spania, despre marile companii ale lumii. El a ţinut să le spună participanţilor că aceste corporaţii fură informaţii de la utilizatori şi, în aceeaşi notă, le oferă serviciilor secrete, notează „Capital“, citând ABC Spania. Gerloff a ajuns puţin cam târziu la ştiri, scandalul PRISM a fost declanşat de câteva săptămâni bune.
Preşedintele FSFE a ţinut să spună că pentru aceste companii ale Internetului, cum ar fi Facebook sau Google, utilizatorii sunt produse, nu clienţi. „Nu le dăm doar date, ci şi încrederea noastră, sperând că vor avea grijă de intimitatea noastră“, a mai adăugat acesta. Gerloff a mai conturat şi o triadă a răului. „Facebook defineşte cine suntem, Amazon stabileşte ceea ce vrem, iar Google determină ceea ce gândim“, a afirmat acesta.
Expertul internaţional a precizat că aceste multinaţionale au putere asupra calculatoarelor a milioane de utilizatori şi a reţelelor lor şi că au creat, mai ales, structuri de control. El a calificat actuala situaţie drept o trădare şi a exemplificat asta prin modul în care Yahoo! oferă guvernului chinez informaţii cu conţinut confidenţial aparţinând clienţilor săi.
Viitorul şi soluţia
Pe acest fond al declaraţiilor sale, preşedintele FSPE a mai spus că aceste companii se vor prăbuşi în propriul succes. „Dacă Google vrea să supravieţuiască pe termen lung va trebui să se reinventeze. Microsoft nu a făcut acest