Pe o piata in care aderarea la Uniunea Europeana va genera majorari anuale ale afacerilor de 30%, concurenta va creste mai rapid decat piata. Jucatorii mici vor incerca potentialul provinciei
Odata cu apropierea momentului aderarii, piata de curierat, una dintre cele mai concentrate de la noi, va cunoaste o crestere spectaculoasa a concurentei, dublata de posibilitatea deschiderii unor companii catre fuziuni.
Astfel, unele companii mai mici nu vor mai putea tine pasul cu firmele mai mari, care fac tot posibilul sa-si creasca cota de piata, volumul de expedieri si calitatea serviciilor, motiv pentru care vor fi nevoite sa isi mute afacerile in zonele putin tintite pana acum, asa cum sunt orasele mici din provincie.
"Cresterea pietei atrage inca intrarea unor firme noi, dar ramane de vazut cate din acestea vor supravietui in urmatorii trei ani, deoarece concurenta creste mai repede decat piata. Cateva companii au fost sau vor fi nevoite fie sa isi inceteze activitatea, fie sa fuzioneze, sa vanda sau sa obtina fonduri pentru investitii majore", a declarat secretarul general al Asociatiei Operatorilor de Curierat din Romania, Octavian Badescu, citat de Rompres.
Posta Romana, mai activa pe curieratul rapid
Pe piata autohtona de curierat sunt active acum circa 25 de companii, alte 75 de firme, inactive, fiind si ele inregistrate la Autoritatea pentru Reglementare in Comunicatii. Lider pe servicii universale, Posta Romana a estimat potentialul curieratului rapid si al serviciilor financiare si va investi in acest an 20 de milioane de euro pentru dezvoltarea infrastructurii proprii in acest sens. Jucatori multinationali - DHL, TNT, UPS, Fedex - si companiile cu capital majoritar romanesc care domina piata nationala, precum Fan Courier si Cargus, fac si ele profituri bunicele, semn ca segmentul curieratului rapid este