Codru-i frate cu românul şi criza financiară cu românul petrecăreţ. "Pă timp de criză, investeşte în alcool", zice Taraful din Clejani, că doar ăsta te mai face să uiţi de necaz. Nu alcoolul dăunează, "ficatu’ doare mai tare de la griji şi supărare", ne învaţă aceiaşi Clejani, care fac din criza economică un motiv de petrecere şi voie bună.
Fie că e manea, fie muzică lăutărească sau folk, cântecul românesc se adaptează vremurilor de restrişte. Manelele mustesc de mesaj social şi de analize economice concentrate, pe limba omului de rând şi explică atât de bine situaţia, că analiştii ar trebui să-şi ia notiţe. Carmen Şerban cântă două adevăruri care "ne doare" la buzunare: "Chiar şi bogaţii sunt stresaţi/ Cu criza nu sunt învăţaţi/ Degeaba au ei proprietăţi/ Că nu mai au lichidităţi" şi "Românii ştiu ce-i viaţa grea/ De secole trăim aşa/ Trăim în criză financiară/ Înainte să vină de-afară". Putem vorbi deja despre un succes de criză: datorită acesteia, inspiraţia muzicanţilor creşte precum dobânzile la credite, în timp ce lichidităţile nu mai sunt "fără număr". Tema colapsului economic ne va suna în cap cel puţin tot anul ăsta. Cu mult succes de casă, că doar nu ne întrece nimeni la a face haz de necaz.
Codru-i frate cu românul şi criza financiară cu românul petrecăreţ. "Pă timp de criză investeşte în alcool", zice Taraful din Clejani, că doar ăsta te mai face să uiţi de necaz. Nu alcoolul dăunează, ci "ficatu’ doare mai tare de la griji şi supărare", ne învaţă aceiaşi Clejani, care fac din criza economică un motiv de petrecere şi voie bună.
Fie că e manea, fie muzică lăutărească sau folk, cântecul românesc se adaptează vremurilor de restrişte. Manelele mustesc de mesaj social şi de analize economice concentrate, pe limba omului de rând, şi explică atât de bine situaţia că analiştii ar trebui să-şi ia notiţe.