CFR Calatori este una dintre companiile ale caror pierderi au fost incluse, in septembrie, in calculul deficitului bugetar, in urma unei recomandari a Comisiei Europene. Pierderile înregistrate de CFR Calatori la data de 31 august 2010 erau de 44,5 milioane lei, iar pentru sfarsitul anului, societatea estimeaza un nivel de 30 de milioane de lei. Tot la 31 august, CFR Calatori inregistra arierate de 588,5 milioane de lei, din care 322 milioane de lei reprezentau datorii la CFR SA. Reducerea numarului de trenuri din circulatie, reducerea cheltuielilor pentru utilizarea infrastructurii si reducerea cheltuielilor cu salariile, sunt doar cateva dintre solutiile necesare prezentate de CFR Calatori la solicitarea HotNews.ro in vederea limitarii pierderilor. Cititi in text si alte solutii propuse de CFR Calatori.
Subventie suplimentata
Ministerul Transporturilor tocmai a elaborat un proiect de hotarare privind rectificarea bugetului de venituri si cheltuieli la CFR Calatori. Potrivit proiectului, in urma rectificarii bugetare, subventia pentru acoperirea diferentei dintre costul real de transport si veniturile realizate a fost suplimentata cu 198,2 milioane lei, alocata in totalitate pentru plata datoriilor restante catre CNCFR, suma totala fiind de 1,15 miliarde lei fata de un necesar de 1,4 miliarde lei, corespunzator pachetului minim social aprobat.
"In aceste conditii au fost luate masuri de diminuare a elementelor de cheltuieli cu prestatiile externe ca urmare a reanalizarii unor contracte de prestari servicii si efectuarea partiala a acestora cu personalul propriu, a renegocierii tarifelor unor prestatii, potrivit sarcinii stabilite conform O.G nr.55/2010 inclusiv masuri de întrerupere temporara a activitatii, respectiv introducerea in somaj tehnic a personalului începând cu 15 august 2010 pana la 31 decembrie 2010. Astfel, cheltuielile