Monitorizarea a fost realizată în perioada 12-24 ianuarie pe site-uri, bloguri, conturi de Twitter şi pagini publice de Facebook - în total, circa 57.000 de surse online în limba română urmărite de Mediafax Monitorizare.
Analiza a luat în calcul mediatizarea a 9 sintagme cheie, legate de proteste, în mediul online:, "Alegeri anticipate", "Jos Basescu", "Demisia presedintelui", "Demisia guvernului", "Legea sănătăţii", "Taxa Auto", "Mărirea salariilor/creşterea salariilor", "Salvaţi Roşia Montana" şi "Mărirea pensiilor"/"creşterea pensiilor".
Ierarhia vizibilităţii este condusă de sintagma "Alegeri anticipate", care înregistrează peste 25% dintre menţiunile din online despre cele 9 sintagme monitorizate (3.509 menţiuni din totalul de 13.932).
"Jos Băsescu" şi "Demisia Preşedintelui" îşi alocă, la rândul lor, câte 22.2%, respectiv 14% din mediatizare, ele fiind urmate de "Demisia Guvernului" si "Legea Sănătăţii"- cu 13.6%, respectiv 12.4%. Împreună, primele cinci sintagme din fruntea clasamentului cumulează 87.4% din totalul menţiunilor, în timp ce restul se distribuie între celelalte 4 sintagme.
Topul sintagmelor mediatizate în online include "Taxa Auto" cu 9.9% şi "Mărirea salariilor/creşterea salariilor" cu 1.1%. Spre sfarsitul clasamentului, cu procente de sub 1% s-au poziţionat "Salvaţi Roşia Montană"- 0.9% şi "Mărirea pensiilor"/"creşterea pensiilor" - 0.7%.
Pentru sintagmele analizate, site-urile au generat cea mai mare parte a vizibilităţii, având o pondere de 85.4% în mediatizare. Ierarhia categoriilor de surse online din acest punct de vedere este completată de Twitter - 7.7%, bloguri - 6.5% şi Facebook - 0.4%.
Monitorizarea a fost realizată în perioada 12-24 ianuarie pe site-uri, bloguri, conturi de Twitter şi pagini publice de Facebook - în total, circa 57.000 de surse online în limba româ