Incercarile lui Rupert Murdoch de a depasi New York Times in statul american din care provine seamana cu un razboi al ziarelor din secolul 19, in pragul lansari editiei de New York a publicatiei Wall Street Journal, scrie Financial Times.
Reprezentantii celor doua ziare au mutat batalia pe strazi, dupa ce angajatii Times isi vindeau ziarele trecatorilor din fata birourilor News Corp, editorul WSJ, iar la birourile Times, echipe dotate cu tablete iPad de la Apple se aflau in Times Square, incercand sa atraga abonati la editia de iPad a WSJ.
Pentru multi, razboiul dintre cele doua companii pare ireal dupa trei ani dificili pentru ziarele americane, in care publicitatea a scazut cu 43%, iar publisherii Chicago Tribune si Philadelphia Inquirer au intrat in faliment, iar mai multe ziare au fost inchise.
Scena din Manhattan poate fi doar inceputul unei batalii la nivelul intregii natiuni pentru castigarea cititorilor din editiile printate.
Executivii Dow Jones, divizie a News Corp care detine WSJ, vor sa lanseze editii asemanatoare celei din New York in regiuni ca Denver, Detroit, Seattle, Los Angeles si Chicago, orase ale caror ziare locale se confrunta cu datorii importante si un declin al publicitatii. Discutiile din cadrul Dow Jones, care au inclus si posibila inchiderea a editiei europene, au fost prezentate dupa ce executivii nu au reusit sa gaseasca o abordare profitabila.
Les Hinton, directorul executiv al Dow Jones, a declarat in urma cu o saptamana ca va explora o extindere regionala de amploare daca proiectul din New York se dovedeste un succes.
News Corp a anuntat ca sustine editia din New York a WSJ cu investitii de aproximativ 30 milioane dolari, in urmatorii doi ani. Potrivit declaratiilor a doi fosti angajati Wall Street Journal, publicatia a avut pierderi de 80 milioane dolari in ultimul an, desi Dow Jones sustine