Brandul de ţară al României, o afacere de 2 milioane de euro, este subiectul unui nou scandal, după ce două companii au făcut plângeri la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) în care acuză Ministerul Turismului de criterii subiective şi nerespectarea caietului de sarcini.
Reprezentanţii companiei Landor Associates, au adus o serie de acuze foarte grave instituţiei patronate de Elena Udrea după ce Ministerul Turismului a desemnat la data de 25 iunie cei trei finalişti ai licitaţiei. De la criterii de genul vârstei, considerate irelevante, dar introduse în caietul de sarcini, până la acceptarea unor companii aflate în conflicte de interese, ministerul lui Udrea este acuzat de o salbă de matrapazlâcuri.
Ministerul a anunţat trei câştigători care ajung în finală, din 13 ofertanţi. Aceştia sunt asocierile SC TBWA Bucureşti SRL - SC GFK Romania SRL, asocierea Saffron Brand Consultants SA - Brandient Consult SRL - Acacia Avenue Limited şi asocierea THR, Asesores en Turismo, Hoteleria y Recreacion SA - Taylor Nelson Sofres SA.
CRITERII FĂRĂ RELEVANŢĂ
Agenţia FutureBrand a contestat procedura la CNSC la 29 iunie. Argumentul invocat pentru anularea procedurii de preselecţie este algoritmul de calcul discriminatoriu, care nu este bazat pe criterii obiective şi nu are nici o relevanţă. Mai exact vârsta.
Cei de la Future Brands oferă şi un exemplu: "Considerăm că acest criteriu este discriminatoriu, nu aplică principiul proporţionalităţii şi nu tratează egal toţi ofertanţii, având în vedere că nu înţelegem de ce, ca şi în cazul nostru, Rina Plapler cu o experienţă de 15 ani în brand de naţiune, care este considerată locul 4 în clasamentul Top 10 cei mai influenţi experţi în brandul de naţiune, este discriminată şi nu are nici o valoare faţă de alţi participanţi de la alte societăţi ofertante cu experien