Incepand de azi si pana duminica, Bucurestiul va gazdui, in premiera, o etapa a Campionatului FIA GT. Pe langa aceasta etapa de campionat FIA GT – la care vor participa masini precum Lamborghini Murcielago, Lamborghini Gallardo, Ferrari F40, Ferrari F50 –, la Bucuresti vor avea loc in aceste zile alte trei competitii diferite: FIA GT3, British Formula 3 si Cupa Dacia Logan.
Lungimea circuitului de la Bucuresti este de 3,2 kilometri. Viteza medie va fi de 150 de kilometri pe ora, ceea ce inseamna parcurgerea unui tur in 1.15 minute. Circuitul va fi in sensul invers acelor de ceasornic. Linia de sosire si cea de start vor fi in Piata Constitutiei. Vor exista doua curbe care vor putea fi luate cu viteze de 200 de kilometri pe ora, iar posibilitatea depasirii pe parcursul circuitului va fi foarte mare. Organizatorii spera sa poata primi peste 100.000 de spectatori, dintre care 70.000 la cursa-vedeta de duminica.
Hartmut Beyer, initiatorul proiectului Bucharest Ring, apreciaza ca in cativa ani Bucurestiul va fi o etapa importanta in lumea cailor-putere. "Vrem sa ii dam Bucurestiului un loc in lume, alaturi de alte capitale. Vrem sa ii oferim Romaniei posibilitatea de a participa la acest campionat. Acest eveniment va avea un impact economic deosebit pentru tara dumneavoastra", a spus Beyer, care a apreciat calitatea traseului din jurul Palatului Parlamentului.
Arhitectul circuitului, Herman Tilke, realizator al mai multor circuite de Formula 1, a apreciat ca cea mai interesanta portiune a circuitului va fi cea de coborare a pistei spre Parcul Izvor.
Pe de alta parte, pilotul echipei Maserati, Thomas Biagi, fost campion mondial in sezonul 2003, crede ca circuitul de la Bucuresti este cel mai greu si cel mai interesant al anului 2007. "Mi se pare interesant ca pe tot parcursul circuitului oamenii vor putea vizualiza tot ce se intampla pe pista, lucru d