În încercarea de a mobiliza tinerii la vot pentru euroalegeri, Comisia Europeană va lansa pe postul MTV o campanie de 1,9 milioane euro. Ideea europeană este pe placul strategilor de campanie de la Bucureşti, care văd în tineri un segment electoral important căruia îi alocă programe speciale în campanie.
Tema campaniei pe care o va lansa Comisia Europeană pe MTV va fi "Mă asculţi?", în ideea de a demonstra că a vota înseamnă să fii ascultat. Campania va rula şi pe internet, mesajul său fiind susţinut şi de celebrităţi precum membrii formaţiei Depeche Mode sau cântăreţul italian Tiziano Ferro.
La Bucureşti, coordonatorii de campanie ai partidelor sunt de acord că ideea este una bună şi spun că şi în propriile programe de campanie vor avea strategii destinate exclusiv tinerilor.
Astfel, coordonatorul tehnic al campaniei electorale a PSD pentru europarlamentare, Valeriu Zgonea, apreciază ideea CE şi spune că şi PSD-ul are inclus în strategia de campanie ceva asemănător, care se cheamă "First time voting" ("Pentru prima dată la vot") şi prin care vrea să-i atragă la urne pe tinerii care au împlinit de curând 18 ani şi care la alegerile pentru Parlamentul European urmează să voteze pentru prima dată.
Acest proiect al PSD va fi lansat în campania electorală pentru alegerile europarlamentare iar până atunci, spune Zgonea, el va fi ţinut "la secret".
Liberalii sunt şi ei îngrijoraţi de absenteismul tinerilor şi li se pare că ideea Comisiei Europene este una bună. "E dezastru cu absenteismul. Trebuie să facem ceva", ne-a declarat şeful campaniei PNL pentru europarlamentare, vicepreşedintele liberal Rareş Mănescu.
El a adăugat însă că şi PNL pregăteşte o strategie de aducere la vot nu numai a tinerilor, care ar fi vizaţi de campania MTV, ci şi a celor cu vârsta de până la 40 de ani. "Cei cu vârsta înt