Conducerea Regiei Autonome de Transport Public (RATP) a respins o noua oferta venita din partea austriecilor de la MT-Eisenbahnbedarf, care doresc ca institutia sa continue activitatea de restaurare a tramvaielor. Acestia solicita, in continuare, cel putin 50 mii euro pentru restaurarea fiecarui tramvai adus la Iasi. Austriecii, in schimb, vor sa plateasca aceste servicii cu o retea electrica de troleibuz, lunga de 15 kilometri. Reprezentantii RATP spun ca nu pot sa o foloseasca, iar valoarea acesteia este de doar 20 mii euro. O alta oferta propusa de austrieci a fost respinsa de catre sefii regiei. "Au venit, mai intai, cu aceasta retea electrica, cu care eu nu am ce sa fac. Ei spun ca valoreaza 20 mii euro, dar degeaba, pentru ca nu am unde sa o folosesc. Daca ne aduceau cauciucuri sau alte piese pentru tramvaie, atunci poate am fi continuat colaborarea. Ultima oferta a lor a fost cu niste autobuze pe gaz. Acestea nu sunt, insa, deloc fiabile in oras, pentru ca au un consum de peste 100 litri la suta de kilometri. In plus, motoarele pe gaz sunt si foarte greu de intretinut, mai ales in conditiile in care cele propuse de austrieci au stat pe dreapta peste 7 ani. In consecinta, conditiile raman aceleasi, respectiv sa ne plateasca cate 50 mii euro pentru fiecare tramvai restaurat", a declarat Maricel Gherca, directorul RATP. Relatiile dintre austrieci si conducerea regiei s-au racit, dupa ce reprezentantii MT-Eisenbahnbedarf au auzit zvonuri ca regia ar urma sa fie falimentata, iar activitatea de restaurare a tramvaielor sa fie externalizata. Pana acum, RATP a restaurat pentru austrieci zece tramvaie, pentru care a primit piese de schimb, sine, macazuri, material de linie de alimentare aeriana si troleibuze. Pe langa acestea, in curtea regiei mai sunt 6 vagoane motor, an de constructie 1899 - 1928, precum si un vagon remorca, din 1923, care urmeaza a fi restaura