Parlamentul European a alocat două milioane de euro pentru monitorizarea presei şi a forumurilor online şi se va implica în dezbaterile euroscepticilor, în contextul temerilor că ostilitatea tot mai multor europeni faţă de blocul comunitar creşte. În iunie 2014 vor avea loc următoarele alegeri pentru europarlamentari.
Executivul European se pregăteşte de campania electorală pentru alegerile din iunie 2014. Cheia noii strategii va fi folosirea de „unelte pentru monitorizarea opiniei publice” pentru „identificarea timpurie dacă dezbaterile de natură politică dintre utilizatorii reţelelor sociale şi deţinătorii de bloguri au potenţialul de a atrage interesul media şi al cetăţenilor”, se arată într-un document intern, obţinut de cotidianul britanic „The Telegraph”.
Cheltuielile cu „analizarea calitativă a media” vor fi majorate cu peste 1,97 milioane de euro, potrivit propunerii de cheltuieli a Parlamentului European, văzută de jurnaliştii britanici. Peste 900.000 de euro din această sumă nu este acoperită de bugetul alocat, aşa că va trebui strânsă în contextul în care aproape toate statele comunitare sunt nemulţumite de banii pe care-i virează Bruxelles-ului.
„Atenţie sporită trebuie acordată acelor state în care se poate observa o creştere a gradului de euroscepticism”, se arată în document, care a primit avizul comisiilor din Parlamentul European încă de anul trecut.
Comunicatorii instituţionali al Parlamentului trebuie să aibă abilitatea de a monitoriza conversaţiile publice şi atmosfera în timp real pentru a răspunde rapid, pentru a se alătura şi pentru a influenţa conversaţia.
„Comunicatorii instituţionali al Parlamentului trebuie să aibă abilitatea de a monitoriza conversaţiile publice şi atmosfera în timp real, pentru a înţelege subiectele în tendinţe şi pentru a avea capacitatea de a răspunde rapid,