Verde prelungit pentru RATB-uriIntersecţiile vizate aparţin inelului principal de circulaţie şi axei nord-sud, traseul urmând să fie Mihai Bravu - Iancu de Hunedoara - ştefan cel Mare - Nicolae
Verde prelungit pentru RATB-uri
Intersecţiile vizate aparţin inelului principal de circulaţie şi axei nord-sud, traseul urmând să fie Mihai Bravu - Iancu de Hunedoara - ştefan cel Mare - Nicolae Titulescu - Panduri - Grozăveşti - Piaţa Sudului - Calea Văcăreşti - Mihai Bravu. Proiectul presupune modernizarea echipamentelor existente şi instalarea unei televiziuni cu circuit închis, care să monitorizeze întreg traficul din intersecţii. Astfel, se va putea interveni prompt în cazul ambuteiajelor create la stopuri. Potrivit lui Gheorghe Udrişte, şeful Direcţiei Transporturi din Primăria Capitalei, autovehiculele RATB vor juca un rol central în acest proiect. "Când aglomeraţia în intersecţii va deveni foarte mare, iar RATB-urile vor întârzia mult, culoarea verde pentru maşini va fi prelungită de la 50 de secunde la 60 sau 70", a afirmat Gheorghe Udrişte. De asemenea, mijloacele de transport în comun vor fi dotate cu GPS-uri, pentru ca intervenţia să fie cât mai rapidă. "Este vorba de un sistem de corelare în regim de culoare verde. Concret, dacă vei pleca dintr-o intersecţie pe verde, la următoarele trei vei prinde aceeaşi culoare", a spus comisarul Valentin Iana, de la Biroul de Organizare şi Sistematizare a Circulaţiei din cadrul Brigăzii Poliţiei Rutiere.
Ideea lui Băsescu
Ideea aparţine Primăriei Capitalei şi datează din 2002, când fotoliul de edil-şef era ocupat de preşedintele Traian Băsescu. "Acum patru ani au venit câţiva experţi ai Băncii Europene pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare şi au studiat Bucureştiul. Apoi ne-au acordat acest credit, care a fost încheiat în baza unor garanţii municipale, şi nu guvernamentale", a adăugat Gh