Supermarketurile din Marea Britanie sunt forţate să renunţe la promoţiile de tipul "două produse la preţ de unul", pentru că mâncarea şi băutura în exces, în valoare de 15,5 miliarde de euro, se aruncă, scrie Daily Mail. Asta înseamnă că, în medie, fiecare familie din Marea Britanie aruncă produse comestibile, în valoare de 600 de euro pe an, pentru că nu pot sau nu vor să le consume.
Cifrele provin de la Asociaţia Guvernelor Locale (LGA), o firmă de lobby care reprezintă interesele puterii locale din Marea Britanie. LGA spune că supermarketurile alimentează această problemă, prin ofertele tot mai dese de tipul "buy one, get one free" (n.r. Cumperi un produs, primeşti două), prescurtate BOGOF.
LGA adaugă că, dat fiind că majoritatea promoţiilor de acest tip se referă la produse cu o "viaţă scurtă pe raft", adică perisabile, multe dintre acestea sunt aruncate pentru că se strică. Firma spune că promoţiile BOGOF ar trebui înlocuite de reduceri la produse individuale.
"În fiecare an, britanicii aruncă peste cinci milioane de tone de produse comestibile, iar supermarketurile au o mare parte din vină. Promoţiile BOGOF, care le acordă cumpărătorilor un răgaz de câteva zile pentru a ronţăi 16 clementine, nu se dovedesc rentabile. Ele înseamnă, practic, că marfa nu se mai strică în magazine, ci în casele oamenilor", spune Clyde Loakes, vice-preşedintele LGA. Soluţia lui este ca magazinele să mărească oferta şi să reducă ofertele BOGOF. "Magazinele ar trebui să nu mai încurajeze oamenii să cumpere mai mult decât au nevoie", spune Loakes.
Pe de altă parte, asociaţia retaierilor din Marea Britanie apără promoţiile "2 la preţ de 1". "Acum, când veniturile oamenilor se micşorează, ei apreciază din ce în ce mai mult ofertele supermarketurilor. Ofertele BOGOF s-au schimbat de-a lungul timpului. Acum, oamenii pot să-şi aleagă al doilea produs sau îl pot prim