Între 100.000 şi 200.000 de angajaţi din companiile româneşti au avut salarii mărite cu cel puţin 6 la sută, în 2010, iar estimările pentru cea de-a doua parte a anului sunt optimiste.
Procter& Gamble, Kraft Foods România, Dacia, Den Braven, Wrigley, Adobe sau Agricover sunt doar câteva din companiile care au acordat şi în acest an creşteri salariale, de la 3% până la 15%, scrie ZF citat de ziare.com.
Majorarea salariilor a fost făcută în mod diferenţiat, în funcţie de performanţa fiecărui angajat. Angajatorii cred că vor acorda creşteri salariale mai mari în cel de-al doilea semestru al anului decât previzionau în primele trei luni ale anului, pentru că au bugetat sau au acordat deja majorări salariale cu 10% mai mari decât estimau în martie, potrivit unui studiu realizat de firmele cu activităţi în resurse umane Consulteam şi Mercer pe un eşantion de 150 de companii (majoritatea multinaţionale).
Media de creştere salarială de 6% acordată de angajatori în acest an este confirmată şi de reprezentanţii firmei de consultanţă în management Hay Group România, care realizează studii salariale pe un eşantion de 160 de companii şi care estimează că angajatorii au acordat în 2010 creşteri salariale de 6,3 - 6,4%.
Pentru a atrage, motiva şi reţine angajaţii-cheie, a căror activitate să aibă impact direct în profitabilitatea companiei, companiile au început să schimbe conceptul de recompensare şi au trecut la componente de natură nonfinanciară în pachete de beneficii, care să permită dezvoltarea profesională a angajatului sau un echilibru mai bun între viaţa personală şi cea profesională. Între 100.000 şi 200.000 de angajaţi din companiile româneşti au avut salarii mărite cu cel puţin 6 la sută, în 2010, iar estimările pentru cea de-a doua parte a anului sunt optimiste.
Procter& Gamble, Kraft Foods România, D