"Veriga lipsa" in circuitul banilor de la Ministerul Tineretului si Sportului catre televiziuni, in afacerea Monica Ridzi-2 Mai, este identificata de Gazeta Sporturilor in editia de luni. Ziarul scrie ca intre companiile contractate de MTS pentru a cheltui peste 600.000 de euro si posturile de televiziune apare o agentie apropiata afacerilor familiei Voiculescu, in timp ce ministrul Tineretului, Monica Iacob-Ridzi, este consiliata de o specialista PR "din zona de influenta" a lui Sorin Ovidiu Vantu.
Catalin Tolontan a afirmat pentru HotNews.ro ca dupa lansarea acestei investigatii au aparut "presiuni externe" asupra GSP, din zona firmelor implicate in afacerea MTS-2 Mai. Potrivit lui Tolontan, jurnalistilor li s-a sugerat sa se opreasca deoarece grupul Intact, de care apartine ziarul, este parte in aceasta afacere. "Vom continua", a fost raspunsul sefului GSP, care afirma ca din interiorul grupului Intact nu au existat niciun fel de presiuni pentru oprirea investigatiei si ca nici nu se asteapta sa apara.
Intreaga poveste, sintetizata de GSP:
“Consiliata de o specialista de PR apropiata de Sorin Ovidiu Vantu, sefa MTS semneaza contracte cu doua firme care trimit banii publici unei companii din apropierea afacerilor familiei Voiculescu, iar aceasta repartizeaza aproape frateste bugete de promovare la televiziunile lui Vantu, Voiculescu si la ProTV, obtinind o imagine coplesitoare pentru Monica Ridzi si Elena Basescu."Ziarul noteaza ca "se stia ca televiziunile accepta, de la firmele de PR, bani pentru prezenta politicienilor pe sticla. A aratat-o ancheta Hotnews coordonata de Dan Tapalaga. Jurnalistii au sunat, undercover, la televiziuni si au difuzat inregistrarile si tarifele. Acum, un minister a comis eroarea de a trece acest lucru in trei contracte."
Firul banilor intre MTS si televiziuni
De unde "a iesit ideea de 2 Mai", potr