Micuţul Smart ForTwo va trece la a treia generaţie nu mai devreme de mijlocul lui 2014, iar versiunea în patru uşi Smart ForFour 2015, prefigurată la IAA Frankfurt prin studiul Smart Fourjoy Concept, va fi înfrăţită cu viitorul Renault Twingo (Twin’Run Concept).
Colaborarea Daimler- Renault va aduce, pe lângă beneficii în ceea ce priveşte partajarea cheltuielilor de dezvoltare cu noua platformă ori a tehnologiilor motoarelor cu ardere internă, şi destule provocări. Cerinţele calitative şi disponibilitatea de a investi bani sunt diferite, iar acest lucru va avea ca o primă consecinţă prelungirea „dead-line”-ului de aducere pe piaţă a noului Smart Electric Drive până în 2016.
Mignonul Smart ForTwo va debuta în primăvara lui 2014 în versiunea coupe, lungimea va creşte doar marginal, de la 2,69 metri la 2,72 metri, însă lăţimea acestuia va spori consistent, de la 1,56 metri la 1,65 metri. Raza de bracaj (întoarcere pe loc dintr-o singură manevră) va fi de puţin peste 7 metri. Revoluţia se va produce în ceea ce priveşte celula de siguranţă Tridion. Partea frontală va fi mai lungă pentru a oferi protecţie mai bună la picioare, deci Smart ForTwo va deveni mai sigur. Interiorul va fi complet reproiectat, urmând să dispună de materiale mai bune şi de o finisare mai solidă. Central, va apărea o unitate multimedia care va fi o combinaţie dintre o tabletă, smartphone şi un clasic display color.
Viitorul Smart ForTwo Coupe va rămâne acelaşi autovehicul mic şi premium, urmând a fi declinat şi într-o versiune ForTwo Cabrio. Misiunea nu va fi facilă, întrucât piaţa este extrem de competitivă şi dinamică, fiind între timp populată de către Opel Adam şi Fiat 500 C.
Trecând la celălalt model în patru portiere, dar păstrând registrul, în vreme ce vechiul Smart ForFour deghiza pe dedesubt un Mitsubishi Colt, viitorul model pe 2015 va fi îngemănat cu platforma noului R