Deşi ne situăm pe ultimul loc din ţară la reînnoirea parcului auto, în oraş campania a avut succes. Peste 1.250 de vehicule au fost scoase din uz anul trecut, un număr semnificativ mai mare faţă de anul 2009, când au fost casate 860 de vehicule.
În Călăraşi există o singură societate ce colectează maşini ce nu mai pot fi folosite şi care poluează mediul. Aceasta este se numeşte SC Omar&Lod SRL, firmă ce a preluat anul trecut peste 1.200 de maşini.
Deşi în România anul 2010 a fost caracterizat printr-o criză economică, la nivelul reînoirii parcului auto nu au fost probleme. „Putem spune că a fost un an de vârf pentru că am avut cele mai multe autovehicule casate. Eu mă ocup cu aşa ceva din 2008 şi anul 2010 a fost cel mai bun an“, declară directorul logistic al S.C. Omar & Lod SRL, Daniel Olăraşu.
Noutăţi
Faţă de anul trecut, singura noutate este că programul este extins şi poate fi accesat şi de instituţiile publice. Pentru a putea beneficia de aceste fonduri, instituţiile trebuie să se finanţeze integral din bugetele de stat, din cele locale sau din venituri proprii. Vocherele primite în schimb de cei care îşi dau maşinile pentru a fi casate vor fi pentru 3.800 de lei, la fel ca şi anul trecut, iar limita este de 3 cupoane valorice.
Şoferi mulţumiţi
Teodora Apostol (33 de ani) vrea să îşi dea maşina cea veche în schimbul unui voucher perntru a-şi cumpăra una nouă. „Dacia mea este din 1989. S-a învechit şi nu mai merge bine. Poate reuşim anul acesta să o dăm şi să ne luăm una nouă. Mi-ar plăcea un Volkswagen. Sunt cele mai bune“, mărturiseşte şoferiţa.
Propuneri
Având în vedere faptul că majoritatea maşinilor mai vechi de 10 ani au fost deja casate, Daniel Olăraşu are o propunere pentru micşorarea perioadei de includere în program. „Având în vedere că o maşină se amortizează în 5 ani, ar trebui scăzută vârsta de casare