Dotarea vehiculelor mari cu plăcuţe metalice din care să rezulte masa maximă autorizată a vehiculului, forma, dimensiunile, modul de amplasare şi autoritatea emitentă a acestora este o cerinţă europeană. Astfel, chiar dacă în România s-a amânat termenul de aplicare, autorităţile se pregătesc să dea amenzi încă de pe-acum pentru neaplicarea plăcuţelor, după cum a avertizat Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România - UNTRR.
Uniunea a solicitat abrogarea acestei reglementări europene şi a reclamat costul exagerat pretins de Registrul Auto Român pentru operaţiunile de identificare şi măsurare a vehiculului.
Lider IRU: „Nimeni nu se poate sustrage regulilor europene!“
Dar UNTRR greşeşte când afirmă că România este singura ţară din UE care aplică această măsură. Marc Billiet, preşedintele Uniunii Transportatorilor de Mărfuri din UE, membră a celei mai puternice asociaţii mondiale de transportatori rutieri, IRU – International Road Transport Union, şi-a arătat surprinderea faţă de susţinerea UNTRR.
Marc Billiet afirmă, într-un document al IRU, că este „surprins“ de afirmaţia că nimeni nu foloseşte plăcuţe. „Un operator de transport nu poate evita plăcuţele sau autocolantele regulamentare. „Cred că, azi, vehiculele înregistrate în România au deja astfel de plăcuţe regulamentare“. Poziţia lui Billiet este clară: "Niciun operator de transport nu se poate sustrage Directivei Europene şi Regulamentului European".
Plăcuţa, mai bună decât documentele de bord
Conform Directivei de mai sus, se poate opta între plăcuţe sau „document unic“. România a optat pentru plăcuţe, prin două Ordine ale ministrului Transporturilor. Aceste plăcuţe au avantajul de a fi o rezolvare şi pentru situaţiile în care plăcuţa originală a producătorului nu mai există sau a fost deteriorată.
UNTRR încearcă asimilarea Cărţii de Ide