Samsung Electronics şi-a apărat în trimestrul al doilea poziţia de lider mondial pe piaţa telefoanelor mobile, reuşind să vândă peste 90 de milioane de unităţi şi să-şi extindă cota de piaţă, potrivit datelor prezentate marţi de compania de cercetare Gartner
Samsung a vândut 90,43 milioane de telefoane mobile în trimestrul al doilea, cu o cotă de piaţă de 21,6%, faţă de 20,7% în primele trei luni ale anului, respectiv 16,3% în perioada corespunzătoare din 2011, potrivit unui raport prezentat marţi de Gartner, informează Mediafax.
Rezultatele companiei sud-coreene au fost sprijinite în principal de gama de smartphone-uri Galaxy, cu sistem de operare Android, în special datorită lansării modelului Galaxy S III la începutul acestei veri, notează Gartner.
Compania de cercetare estimează că smartphone-urile reprezintă acum peste jumătate din vânzările de dispozitive mobile ale Samsung, precum laptop-uri sau tablete.
Samsung a preluat în primul trimestru al acestui an poziţia de lider mondial în rândul producătorilor de telefoane mobile, după 14 ani de dominaţie Nokia. În ultimele trei luni ale anului trecut, companai sud-coreeană a devenit cel mai mare producător de smartphone-uri.
Cota de piaţă a Nokia a urcat la 19,9% în trimestrul al doilea, de la 19,8% în primele trei luni, respectiv 22,8% în aprilie-iunie 2011. Grupul finlandez mizează pe gama de smartphone-uri Lumia, cu sistem de operare Microsoft Windows Phone, pentru a reveni în lupta cu Samsung şi Apple pe segmentul premium al pieţei.
Cota de piaţă a Apple, care vinde un singur model de telefon, iPhone, a crescut la 6,9% în trimestrul al doilea, de la 4,6% în perioada corespunzătoare a anului trecut. Totuşi, cererea pentru iPhone a scăzut faţă de primele trei luni ale anului, clienţii aşteptând lansarea iPhone 5, cel de-al şaselea model al familiei de smartphone-uri, disp