Într-un interviu pentru ZF, şeful HP, Radu Enache, spune că sistemul IT al Casei de Sănătate este un succes şi a fost premiat la nivel internaţional. Ieri, un bătrân a murit aşteptând o adeverinţă că este asigurat la Casă.
Un bătrân din Iaşi în vârstă de 77 de ani a murit ieri în biroul directorului Casei de Pensii, unde venise în audienţă pentru a solicita o adeverinţă care să ateste că este asigurat medical - însă reprezentanţii statului şi cei ai companiei care a implementat soluţia IT (HP) care susţine activitatea Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate (CNAS) susţin că sistemul informatic funcţionează "perfect".
Dacă sistemul IT funcţionează, de ce a murit acest om în timp ce încerca să obţină o adeverinţă că este asigurat? Bătrânul de la Iaşi voia să meargă la spital să se opereze.
Însă, potrivit Casei de Sănătate, nimeni dintre cei asiguraţi, deci niciun angajat sau pensionar, nu ar trebui să ceară adeverinţă. Este o eroare a petentului, spune Lucian Duţă - preşedintele CNAS. "Nu este nevoie de adeverinţă. Calitatea de asigurat poate fi dovedită prin sistemul informatic", a comentat şeful CNAS pentru ZF cazul bătrânului de la Iaşi. Astfel, din declaraţiile lui Duţă rezultă că medicii de familie şi spitalele ar cere în mod abuziv pacienţilor aceste adeverinţe care să demonstreze calitatea de asigurat.
Totuşi practica cererii de adeverinţe este curentă. În mod halucinant, medicii din spitale susţin că sunt obligaţi prin lege să ceară aceste adeverinţe la internare persoanelor care nu au o urgenţă. De asemenea, medicii de familie le cer persoanelor înscrise pe listele lor să aducă la fiecare trei luni adeverinţe de asigurat, invocând regulile impuse de CNAS. Într-adevăr, în fiecare zi companiile le eliberează angajaţilor mii de adeverinţe care să demonstreze în faţa medicilor că au taxele la sănătate plătite.
Care este totuşi