In ultimul timp presa scrisa a inregistrat cresteri de audienta, atat ziarele de calitate, cat si tabloidele, doar doua publicatii centrale pierzandu-si din cititori. Cresterile de audienta se inregistreaza datorita investitiilor masive in campanii de comunicare, in comparatie cu alti ani, dar si de schimbarea companiei de cercetare (Daedalus Group i-a luat locul firmei IMAS pentru SNA Focus) si deci modificarea esantionului, informeaza ziare.com.
Cotidianul Gandul se afla in fruntea cresterilor procentuale: 17,8%. Ziarul a crescut de la 191.000 de cititori pe editie (aprilie 2007 - aprilie 2008) la 210.000 cititori pe editie (iulie 2007 - iulie 2008).
Si Romania libera a castigat 32.000 de cititori, ajungand la 253.000, cu o evolutie de 14,5% fata de valul precedent. Romania libera se situeaza astfel pe locul doi in ceea ce priveste cresterea numarului de cititori.
Pe locul trei se afla Adevarul care are cu 20.000 de cititori mai mult, inregistrand o crestere de 5,6%, publicatia ajungand la 398.000, in acest val.
Tot la capitolul "evolutie" se inscriu ziarele Cotidianul, care a castigat 11.000 de cititori pe editie fata de valul precedent, cu o crestere de 5,5%, si Evenimentul zilei, cu doar o mie de cititori in plus.
In schimb Jurnalul national a pierdut aproximativ 6.000 de cititori pe editie, la acest val, inregistrand o pierdere de 0,8%, fata de valul aprilie 2007 - aprilie 2008. Cotidianul Ziua continua sa piarda fani. Cifrele arata o descrestere a audientei de aproape 6,3%, insemnand 8.000 de cititori pe editie.
In randul tabloidelor de scandal, Cancan a castigat 97.000 de cititori (cu aproximativ 25% mai mult fata de valul precedent). Pe pozitia a doua, in ordinea evolutiei, se situeaza Click, cu 53.000 de cititori pe editie mai mult si cu o crestere de 16%.
Tabloidul Libertatea este