Reţeaua germană de bricolaj Praktiker, care deţine pe plan local 27 de magazine, a înregistrat vânzări de 68,7 mil. euro în prima jumătate a acestui an, în scădere cu 28,8%, atingând astfel cele mai slabe vânzări per magazin de la intrarea companiei pe piaţa locală, în 2002.
Pe o piaţă în care reuşesc să crească doar companiile care continuă să se extindă, germanii au realizat vânzări medii lunare de 420.000 de euro per magazin în prima jumătate a acestui an, de trei ori mai scăzute faţă de maximele atinse în 2007 (1,2 mil. euro per magazin) şi cu 45% sub nivelul din 2002, când doar magazinul din Voluntari al companiei a realizat vânzări de 3,1 mil. euro în decurs de patru luni.
"Ţări precum Grecia şi România au fost zguduite puternic de problemele economice şi fiscale. (...) Mai mult, nu se întrevede niciun semn de îmbunătăţire a situaţiei", motivează scăderea vânzărilor reprezentanţii Praktiker în raportul semestrial.
România este ţara din afara Germaniei în care Praktiker s-a extins cel mai mult, dar care totodată înregistrează în prezent şi cele mai mari scăderi de venituri, inclusiv pe fondul competiţiei cu alţi jucători puternici, precum Dedeman, Bricostore, BauMax, OBI sau Hornbach.
Reţeaua germană de bricolaj Praktiker, care deţine pe plan local 27 de magazine, a înregistrat vânzări de 68,7 mil. euro în prima jumătate a acestui an, în scădere cu 28,8%, atingând astfel cele mai slabe vânzări per magazin de la intrarea companiei pe piaţa locală, în 2002.
Pe o piaţă în care reuşesc să crească doar companiile care continuă să se extindă, germanii au realizat vânzări medii lunare de 420.000 de euro per magazin în prima jumătate a acestui an, de trei ori mai scăzute faţă de maximele atinse în 2007 (1,2 mil. euro per magazin) şi cu 45% sub nivelul din 2002, când doar magazinul din Voluntari al companiei a realizat vânz