Primarul General, Sorin Oprescu, a cerut înființarea unei comisii de ancheta formată din reprezentanți ai Municipalității și ai RATB, pentru a determina cauzele accidentului care s-a produs în această dimineață pe linia tramvaiului 41, în Pasajul Lujerului. Sursa: RĂZVAN VĂLCĂNEANŢU
Comisia va analiza respectarea normelor de reparații și întreținere a tramvaielor implicate în accident și a regulamentului de instruire periodică a vatmanilor.
Conform verificărilor făcute până acum, toate cele trei tramvaie implicate în accident au trecut în ultimii ani prin procese de modernizare. „Cel de-al treilea tramvai, care nu a putut opri la timp, producând accidentul, a avut ultima reparație generală acum patru ani, iar în urmă cu două zile, revizia tehnică de gradul 2 a indicat faptul că toate sistemele erau funcționale”, se precizează într-un comunicat al Municipalității.
În ceea ce privește starea de sănătate a persoanelor implicate în accidentul produs pe linia tramvaiului 41, Primăria Municipiului București, prin ASSMB, se afla în legătură directă cu spitalele Universitar, Grigore Alexandrescu și Spitalul Clinic de Urgență Floreasca, acolo unde au fost transportați calătorii.
Până acum, din datele comunicate de reprezentanții unităților de primiri urgențe ale celor 3 spitale, persoanele se afla în etapa de investigare și evaluare pentru stabilirea diagnosticului. Până în acest moment s-au prezentat aproximativ 50 de călători, care au solicitat investigații.
Pentru preluarea călătorilor de pe traseul liniei 41, Regia a înființat o linie navetă de autobuze care circulă între Ghencea și Piața Presei Libere.
Când susține Municipalitatea că s-a făcut revizii la tramvaiele implicate în accident
Primul tramvai:
Vag. nr. inv. 110 – V3A 93 - Modernizat în anul 2004, an fabricație 1997, cea mai recentă revizie RT1 în 30.04.2012 + CIZ în data d