Legea le permite automobiliştilor să circule în sezonul rece şi cu pneuri all-season, condiţia fiind ca acestea să fie inscripţionate obligatoriu cu iniţialele M şi S, care provin de la mud (noroi) şi snow (zăpadă). Şi cum astfel rulezi tot anul cu aceleaşi cauciucuri, afacere mai bună nici că se putea.
Anvelopele mixte promit să se descurce bine indiferent de anotimp, atât pe carosabil uscat, mâzgă, noroi, zloată, zăpadă sau gheaţă, însă în practică, acestea nu excelează nici vara, nici iarna.
Avantajele acestei soluţii ţin la prima vedere de economiile făcute în bugetul oricărei familii, întrucât poţi umbla tot anul cu acelaşi set de jante şi cauciucuri, dispărând astfel operaţiunile suplimentare de montare/demontare a roţilor de două ori pe an (primăvara şi toamna), achiziţionarea altor patru jante şi pneuri de iarnă sau costurile cu depozitarea pneurilor de vară la centrele specializate. Toate aceste avantaje se pot dovedi însă doar aparente, după cum veţi vedea spre final.
Pneurile all-season sunt ceva mai scumpe decât cele clasice, dar altceva este ceea ce ar trebui să vă facă atenţi. Pe piaţa din România există unele mărci de anvelope mai mult sau mai puţin consacrate care, deşi sunt vândute ca pneuri mixte, ele nu sunt adecvate circulaţiei pe drumurile acoperite de zăpadă şi gheaţă.
Așadar, la ce ar trebui să fiți atenți?
Există trei elemente ce ar trebui să fie înscrise pe flancul anvelopelor all season, elemente ce garantează caracteristicile de rulare în condiţii de iarnă propriu-zisă: indicativul M+S ( Mud & Snow), desenul cu fulgul de nea sau creasta de munte.
La un control al Politiei, orice anvelopă cu marcaj M+S este considerată ca pneu de iarnă, dar doar simbolul fulgului de nea pe lateralele cauciucului garantează comportamentul adecvat pe zăpadă şi gheaţă. Aşa cum am mai spus, există anvelope mixte la care nu se