Deşi TV a avut aproape acelaşi volum de reclame, celelalte canale au scăzut cu peste 50%. Operatorii de telefonie mobilă au difuzat în primul trimestru al acestui an 23.730 de inserţii publicitare pe TV, presă scrisă şi radio (centrale), cu 19% mai puţine decât anul trecut. În timp ce unii operatori de telefonie mobilă au tăiat fără milă din bugetele de reclame, alţii au investit. Cosmote este singura companie de telefonie mobilă care în primele trei luni ale acestui an a difuzat un volum de publicitate cu 55% mai mare decât anul trecut.
Operatorul grec a difuzat 13.208 inserţii publicitare pe canalele naţionale de comunicare (radio, TV şi presa scrisă) care reprezintă 28,9 milioane de euro, calculate la rate card (tarife listă, fără să fie luate în calcul discounturile), potrivit companiei de monitorizare Alfa Cont Mediawatch.
În schimb, competitorii săi Vodafone şi Orange au încetinit motoarele în această perioadă, având cu 53%, respectiv 46% mai puţină publicitate.
Prima TV, cele mai multe reclame
Numărul de inserţii publicitare care au fost rulate de operatorii de telefonie mobilă şi fixă pe TV, în presa scrisă şi la radio a scăzut cu 12% în primul trimestru al lui 2009. În perioada analizată, companiile de telecom au difuzat pe canalele naţionale de comunicare (radio, TV şi presa scrisă) 29.249 de inserţii, care este echivalentul a 65,8 milioane de euro calculate la rate card.
Presa scrisă şi radioul au avut cel mai mult de suferit de pe urma diminuării bugetelor de comunicare. Revistele şi ziarele centrale au avut cu 71% mai puţine machete publicitare decât anul trecut. Inserţiile radio s-au înjumătăţit, ajungând la doar 3.283. În schimb, posturile TV au difuzat aproape acelaşi număr de reclame ca şi în primul trimestru al anului trecut.
Prima TV este, potrivit Alfa Cont, t