Inspecţia Muncii a îngropat ancheta privind publicitatea în afara legii, dar sugerează că afacerea încheiată de directorul Constantin Roibu e dubioasă.
Plecaţi să verifice sesizarea "Evenimentul zilei" că Oltchim a plătit publicitate în afara legii presei locale din Vâlcea, inspectorii de muncă au fost "păcăliţi" cu un act dubios, fără dată şi număr de înregistrare. Ion Nicolaescu, inspector şef pe judeţul Vâlcea, afirmă însă că afacerea miroase a deturnare de fonduri.
Publicitate "la capac"
Pe 17 februarie 2010, Guvernul Boc a aprobat memorandumul 398, prin care a anulat, pe o perioadă de minim şase luni, toate procedurile de atribuire de contracte de publicitate.
Constantin Roibu, managerul Oltchim, combinat cu pierderi uriaşe (acţionar majoritar, Ministerul Economiei) a plătit publicitate către presa locală, folosind ca paravan o firmă pentru persoane cu handicap. Legea o denumeşte "firmă protejată".
Documente dubioase
Roibu a dat bani pentru publicitate pentru presa din Vâlcea şi a scăpat şi de grija taxelor pentru persoanele cu handicap. Numai în anul de "secetă" 2010, firma "protejată" Atlas Tour Râmnicu Vâlcea, editorul unei publicaţii locale bisăptămânale, a încasat de la Oltchim 102.000 euro plus TVA, bani pe care i-a împărţit presei locale, în 2010.
"Evenimentul zilei" a semnalat "afacerea", precum şi faptul că, după toate aparenţele, Oltchim nu semnase cu Atlas Tour un "parteneriat", document fără de care nu se putea încheia vreun contract şi nici nu se putea plăti niciun ban. Urmare a articolului, Inspecţia Muncii a pornit controlul, la sfârşitul lunii iunie 2011, atât la Oltchim, cât şi la Atlas Tour.
Controlul inspectorilor de muncă a fost însă unul superficial. În scrisoarea înaintată de aceştia lui Sebastian Lăzăroiu, ministrul Muncii pe atunci, Inspecţia Muncii a precizat că parteneriatele obligatorii există,