Listarea pe bursa prin oferte publice initiale (IPO-uri) a unor companii din .ro a starnit controverse in randul managerilor din domeniu – declaratiile lor variaza de la “eu sunt sceptica – companii cu rezultate palpabile nu misca bursa, crezi ca ar schimba acestea o companie din Internet” pana la “cu siguranta vom asista in viitorul apropiat, la un IPO in .ro”. Vezi care sunt argumentele lor, ce domenii ar putea sa fie “starurile” bursei in cativa ani si unde s-ar putea lista acestea.
Subiectul a fost deschis de Orlando Nicoara, manager al Mediafax Grup, pe blogul personal.
Articolul a avut ca punct de pornire succesul unor proiecte ce urmeaza sa se listeze pe bursa din SUA, sau deja s-au listat – Pandora, Facebook, companie ce ar urma sa aiba IPO-ul in primul trimestru al anului viitor, dar si LinkedIn.
Mai multi manageri din industria online din Romania au comentat si au avut pozitii diferite.
Dragos Novac, care detine Metropotam.ro, spune ca “este o industrie care depinde foarte mult de intermediari si unde un business plan este foarte greu de anticipat si executat – cele 5-6 companii eligibile (minim 1 mil. in revenues) depind exclusiv de display advertising. Celelalte doua sau sau trei care nu depind de display apartin deja de companii listate”, considera el.
Clement Nicolaescu, director de marketing la regia de publicitate online ArboInteractive, considerata de Orlando Nicoara una dintre companiile ce au performat bine pe perioada crizei economice, considera ca am putea asista la 1-2 IPO-uri ale companiilor ce activeaza in .ro.
“Daca ne gandim ca in .ro ne asteptam ca piata legata de activitati pe Internet sa se consolideze destul de curand, atunci ar trebui sa ne asteptam si la 1-2 IPO-uri. Cred ca exista interes pentru oferte publice initiale, dar nu cred ca exista cerere”, este de parere Clement Nicolaescu. @N_P