Spectacolul „Frumoasa călătorie a urşilor panda...“, montat la „unteatru“ din Bucureşti, o poate readuce în prim-plan pe celebra regizoare Cătălina Buzoianu. Există un loc, pe o străduţă din spatele CEC-ului de pe Calea Victoriei, o casă veche, în care câţiva tineri au amenajat „unteatru“, cel mai tânăr spaţiu de joc al Capitalei.
O săliţă improvizată într-o fostă sufragerie cu pereţi de cărămidă, în care nu încap mai mult de 30 de spectatori, şi o scenă care e atât de aproape, încât graniţele dintre cele două realităţi aproape se anulează. Sistemul de „a vinde" bilete este cu totul inedit. Intrarea nu costă nimic, însă, la sfârşitul reprezentaţiei, cei prezenţi au libertatea de a le face un dar actorilor. Un coşuleţ este aşezat la ieşirea din sală, la dispoziţia generozităţii publicului.
Acest spaţiu cu parfum de interbelic, cu un foaier amenajat ca o bibliotecă, în care pot fi răsfoite cărţi de teatru, cu o scară interioară în spirală, plină cu lumânărele aprinse, este folosit până la cel mai mic detaliu de Cătălina Buzoianu, în cea mai recentă producţie pe care o semnează, „Frumoasa călătorie a urşilor panda povestită de un saxofonist care avea o iubită la Frankfurt", după textul lui Matei Vişniec.
Doi actori într-o înşelătoare poveste de dragoste
Demonstraţii de actorie
După o perioadă în care a preferat să rămână în umbră - „Magicianul din Lublin", de la Teatrul Evreiesc, şi „Rinocerii", realizat în colaborare cu Centrul UNESCO, fiind singurele spectacole pe care le-a creat în ultimii ani - cunoscuta regizoare propune acum o montare încadrabilă în stilul minimalist. Două personaje, un spaţiu neconvenţional, decor aproape inexistent: o saltea, folosită drept pat şi sicriu, un scaun şi câteva cearşafuri. Regia mizează tocmai pe scenografia sumară, pe care o suplineşte prin excelente infuzii de pantomimă, prin care acto