Corina Martin, preşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT), a declarat, vineri, la Braşov, că sezonul de iarnă este afectat de criza economică mondială în proporţie de 10%. „Sunt mai puţine comenzi decât anul trecut, dar doar cu 10%. Aşteptările noastre pe timp de criză erau mult mai pesimiste”, a spus sursa citată. Aceasta a mai arătat că la finele sezonului estival, rapoartele ANAT arătau că acesta a fost afectat pe timp de criză cu „doar 18%”, după ce la începutul anului se observa o scădere a comenzilor în turism cu 30 – 35%.
Aceasta a mai arătat că în această săptămână va semna, în numele Asociaţiei Turistice Litoral, parteneriatul cu TUI, care va readuce turiştii germani în România. „Practic, acest lucru înseamnă că în fiecare săptămână va ateriza la Constanţa un charter cu 110 locuri”, a spus preşedinta ANAT.
Campania „Alege agenţia de turism - Călătoreşte cu ANAT”
ANAT a lansat campania „Alege agenţia de turism - Călătoreşte cu ANAT”. Prin aceasta se urmăreşte pe de o parte responsabilizarea agenţiilor de turism cu privire la rolul lor de consultant de travel, iar pe de alta creşterea numărului de clienţi care apelează la serviciile unei agenţii de turism membre ANAT. „O agenţie de turism este un consultant, iar în Statele Unite sau Marea Britanie, aproape fiecare familie are agentul propriu de turism, care se ocupă de aranjamentele de călătorie, aşa cum mulţi au avocatul propriu sau medicul de familie. Agenţia funcţionează caca o interfaţă între client şi furnizorii de servicii turistice”, a mai spus Corina Martin. Campania se va derula pe parcursul unui an calendaristic.
Sursa citată a mai anunţat că pentru anul viitor ANAT pregăteşte două programe - „Zile gratuite la mare” şi „Vacanţe la preţ redus”.
Valea Prahovei, Predeal şi Poiana Braşov, în topul destinaţiilor pentru sezonul e iarnă @N_