Până să vină austriecii de la OMV, două trambuline de la Râşnov au avut viaţă cu ajutorul unui buldozer
96 de metri este primul record al trambulinei K90. În România s-a sărit însă şi 114 metri, la Borşa
Pentru un prim zbor pe o trambulină de K90 este nevoie de minimum 7-8 ani de antrenamente
Săriturile cu schiurile din România au fost ani de zile precum un pacient bolnav, ţinut în viaţă în mod articial, cu ajutorul aparatelor. Singura modalitate de însănătoşire? Doar o intervenţie chirurgicală în afara ţării, extrem de costisitoare. Iar salvarea a venit până la urmă din Austria, în speţă de la OMV, la insistenţele unor oameni care au crezut cu tărie că pacientul poate avea viaţă lungă. Compania petrolieră a venit cu specialişti, chiar şi cu bani, iar statul român a avut şi el un moment de luciditate, între misterele a două jafuri, să susţină şi un proiect solid. Aşa au reapărut speranţele de viaţă pentru cei aproape 120 de săritori cu schiurile legitimaţi în România, într-un sport care adună şi câte 40.000-50.000 de spectatori la un concurs de Cupă Mondială. În numai trei ani, la Râşnov a fost ridicat un complex de patru trambuline, iar acum este gata să primească în vizită întreaga lume. "N-am crezut niciodată că vom ajunge să avem o asemenea bază. După atâta muncă, am scos şi noi capul în lume", a declarat Gheorghe Gerea, antrenor la Râşnov, unul din acei oameni de care aminteam mai devreme.
Materiale aduse din fosta RDG
Până ca austriecii să descindă la Râşnov, pe Valea Cărbunării, vreme de câţiva ani buni, s-a sărit pe trambuline improvizate. "Am făcut două trambuline, una de K15 şi alta de K55, cu mâinile şi cu ajutorul unui buldozer. Am avut plastic din fosta RDG, iar cu ajutorul voluntarilor am reuşit să supravieţuim. Din punct de vedere al infrastructurii, eram însă la ani lumină de ce