Scăderea preţurilor din retail şi materia primă scumpă pun presiune pe ţinta de profit operaţional (EBITDA) de 6,7 mil. euro bugetată pentru acest an de Albalact Alba Iulia (simbol ALBZ), cel mai mare producător independent de lactate.
Compania şi-a bugetat pentru 2010 o creştere de 13,7% a vânzărilor până la 60,6 mil. euro şi un profit operaţional (EBITDA) mai mare cu 21,8% până la 6,68 mil. euro, rezultând astfel o îmbunătăţire a profitului de la 0,6 milioane de euro în 2009 la 2,3 mil. euro la finele acestui an.
"Dacă ţinta de vânzări este realizabilă, presiunea de scădere a preţurilor din retail alături de preţurile ridicate la materia primă vor face ca EBITDA bugetată să fie mai dificil de atins", se arată în raportul semestrial publicat de fondul cipriot Reconstruction Capital II (RC2), acţionar cu 25,4% din capitalul companiei.
La finele primului semestru, participaţia RC2 la Albalact valora 8,4 mil. euro. Fondul RC2 mai deţine participaţii la producătorul de vopsele Policolor pe care l-a delistat în primăvara anului trecut pentru a pregăti un exit, la compania de factoring Top Factoring şi la operatorul Mamaia Resort Hotels.
Principalul acţionar al producătorului de lactate Albalact este Petru Ciurtin cu 31,7% din capital, Raul Ciurtin controlând 14,9% şi alţi acţionari - 27,8%.
Compania a înregistrat în primul semestru al acestui an o scădere de aproape 14% în lei şi 12% în euro a profitului net comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, la 2,4 milioane de lei (580.000 de euro).
Albalact a înregistrat o cifră de afaceri de 125 mil. lei (30 mil. euro), în scădere faţă de acelaşi interval al anului trecut când realiza afaceri de 116,2 mil. lei (27,5 mil. euro).
Veniturile totale s-au majorat, de asemenea, cu 9,1% în lei şi 11,1% în euro, la 131,9 mil. lei (31,8 mil. euro), iar profitul