întârzierea sau, şi mai grav, la blocarea a numeroase proiecte de infrastructură cu finanţare Phare. Întârzierile înregistrate afectează în primul rând cetăţeanul şi irită Bruxellesul, întârzierea sau, şi mai grav, la blocarea a numeroase proiecte de infrastructură cu finanţare Phare. Întârzierile înregistrate afectează în primul rând cetăţeanul şi irită Bruxellesul, care trebuie să suporte cheltuieli în plus.
Zece luni pentru o autorizaţie
Situaţiile care duc la întârzierea finalizării proiectelor de infrastructură sunt la graniţa absurdului. Cătălin Surdeanu, consilier la Direcţia Monitorizare şi Proiecte din cadrul Ministerului Integrării, se ia cu mâinile de cap şi înjură mărunt printre dinţi când eliberarea unei autorizaţii de tăiere a plopilor şi nucilor uscaţi trenează zece luni, când măicuţa de la Agapia, a cărei casă este refăcută din bani comunitari, refuză cu îndârjire să primească "banii murdari de la Phare", când un teren calificat de experţi "drept liber de sarcini" se dovedeşte, în mijlocul lucrărilor, a fi traversat de o reţea stufoasă de ţevi şi conducte de apă sau de gaz.
Firul nimănui era al… SRI
Surdeanu îşi aminteşte de momentul în care muncitorii au secţionat cu excavatorul un fir, care nu apărea în Cartea tehnică. MIE a făcut demersuri la diverse autorităţi să vadă cui îi aparţine firul neautorizat. "După câteva zile când deja abandonasem orice speranţă de a găsi proprietarul a venit un tip de la SRI, care a spus că firul le aparţine". Drumul a trebuit deviat. Vehiculele cumpărate pentru proiect rămân după finalizarea acestuia beneficiarului (Consiliul judeţean). În acest context, solicitarea vreunui primar de a schimba "o maşină 4X4" destinată muncii de teren, verificării conductelor în zone accidentate, cu patru Loganuri bune pentru parcul auto al primăriei nu este deloc surprinzătoare. La training