Cele șapte miliarde de euro pe care statul francez a promis să le garanteze pentru grupul PSA Peugeot Citroen au dat naștere unei adevărate furtuni în industria auto europeană. Afectate și ele de criza vânzărilor, marile grupuri Volkswagen, Ford și Renault consideră că ajutorul dat de guvernul de la Paris încalcă regulile concurenței.
„Nu cred că o asemenea atitudine este sustenabilă și nici că ajutorul guvernamental acordat de un guvern unei companii pentru a o susține este corect”, a declarat săptămâna trecută Stephen Odell, șeful divizieie europene a concernului Ford. O atitudine similară o au și oficialii din Saxonia Inferioară, al doilea acționar al grupului Volkswagen. Mai mult chiar, aceștia au anunțat că vor solicita Comisieie Europene (CE) să verifice condițiile în care acest ajutor a fost acordat și dacă o astfel de măsură nu contravine reglementărilor europene în domeniul concurenței.
Nici conaționalii celor de la PSA Peugeot Citroen, francezii de la Renault nu par împăcați cu gândul că o companie rivală va beneficia de șapte miliarde de euro pentru a își acoperi pierderile și pentru a continua activitatea. Dominique Thorman, CFO al grupului Renault s-a mulțumit să declare că, deocamdată, compania sa va „supreveghea atent” modul în care PSA va utiliza fondurile publice. „După ce vom înțelege exact detaliile schemei de ajutor, vom avea grijă ca acesta să nu ducă la o denaturare a competiției”, a menționat Thorman.
În replica, Jean-Baptiste de Chatillon, CFO al PSA, a declarat că suma de șapte miliarde de euro nu reprezintă un ajutor de stat ci doar un împrumut cu o dobândă asemănătoare celei de pe piața liberă. Numai că, oficialul PSA a uitat să menționeze că foarte puține bănci ar fi fost de acord să ajute PSA dată fiind situația în care se află. Chiar și în acest caz dobânda solicitată ar fi fost enormă.
Deși, la prima vedere,