Lufthansa deschide o nouă pagină în istoria aviaţiei şi înlocuieşte kerosenul tradiţional cu un combustibil pe bază de camelină. Nemţii au mai bifat o premieră mondială. Lufthansa este prima companie care operează un zbor regulat cu un aparat alimentat cu biokerosen.
Nici urmă de oficial guvernamental la cules de aplauze. Nici măcar un singur lucru care să semene cu o panglică. În faţa porţii de îmbarcare pentru zborul Hamburg-Frankfurt, discursurile reprezentaţilor companiei Lufthansa se succed cu rapiditate şi concizie maximă. „Lufthansa este prima companie aeriană la nivel mondial care foloseşte biocombustibil pe zborurile regulate", spune Christoph Franz, preşedintele şi CEO Lufthansa Group.
Zborul de la finele săptămânii trecute dintre cele două oraşe germane a fost prima cursă regulată pentru pasageri a unui operator aerian, în care unul din motoarele aeronavei a fost alimentat utilizând deopotrivă combustibil obişnuit şi kerosen biosintetic. Timp de 50 de minute, cât a durat zborul, propulsia unui Airbus A321 a fost asigurată de un amestec de combustibil în care au intrat substanţe extrase din arborele de jatropha, din camelină şi din alte grăsimi animale.
Momentul istoric al aviaţiei a fost marcat de câteva cuvinte ale căpitanul aeronavei. El a anunţat pasagerii că, timp de şase luni, Lufthansa va opera zilnic patru astfel de zboruri între Hamburg şi Frankfurt şi a ţinut să precizeze că, la finele acestui program, emisiile de dioxid carbon vor fi mai mici cu 1.500 de tone. Proiectul a costat Lufthansa 6,6 milioane de euro, însă ministerul german al Economiei şi Tehnologiei a finanţat şi el acest demers cu 2,5 milioane de euro.
Camelina revine în România
Dacă avioanele germane zboară deja utilizând biokerosen, în România această soluţie este încă la un nivel incipient. Tarom şi Airbus studiază în prezent posibilit