Agenţiile româneşti au reuşit să atragă la cea de-a 16-a ediţie a festivalului regional de creaţie, Golden Drum (Portoroz - Slovenia), doar patru trofee şi 17 nominalizări, dintr-un total de 174 de lucrări înscrise de 20 de firme de publicitate. Au apus vremurile bune când agenţiile româneşti aduceau acasă trofeul cel mare, „Golden Rose“. Agenţia McCann Erickson care a câştigat „Trandafirul de Aur“ timp de doi ani (2006 şi 2007), s-a întors acasă doar cu nominalizări. În schimb, McCann PR, parte a aceluiaşi grup de comunicare, a fost recompensată cu argint la secţiunea campanii de PR. Anul acesta, secţiunea PR a fost introdusă în premieră în cadrul festivalului de la Portoroz.
Dacă în anii trecuţi din România plecau numeroase delegaţii de creativi din partea agenţiilor româneşti, iar ţara noastră avea partea de propria petrecere, în 2009 numărul acestora s-a redus.
Oamenii din industrie ar spune că este o lipsă de solidaritate din partea organizaţiilor publicitare şi a agenţiilor. Dar în vremuri de criză, când bugetele au scăzut dramatic puţini sunt cei cărora le mai stă gândul la distracţie sau la înscrieri în festivaluri.
Două agenţii româneşti au fost recompensate cu câte un premiu de aur. Aresenoaiei&Mătăşel a primit medalia de aur pentru campania socială „Accidentele se pot întâmpla oricui“ realizată pro bono pentru Poliţia Capitalei. În plus, firma condusă de Răzvan Mătăşel a mai avut două nominalizări.
O altă agenţie, care a primit aur, de data aceasta la secţiunea outdoor, a fost Graffiti/BBDO cu afişul realizat pentru Aspirin, „Dureri de cap“. În juriul de anul acesta al festivalului, ţara noastră a avut trei reprezentanţi: Adrian Boţan (McCann-Erickson), Claudiu Dobriţă (Grey Bucureşti) şi Bogdan Niţu (Webstyler).