Companiile de telefonie mobilă au ieftinit terminalele performante pentru a atrage noi clienţi. Smartphone-urile se vând pe bandă rulantă, la un preţ mediu de 100 de euro, şi asta pentru că, în cursa de a „agăţa“ noi utilizatori operatorii, le-au ieftinit şi cu 50%. Peste 85% din românii care locuiesc în mediul urban au deja un telefon mobil. În aceste condiţii, numărul celor care au nevoie de un astfel de dispozitiv scade pe zi ce trece, iar operatorii telecom se văd nevoiţi să găsească soluţii pentru a-şi vinde „marfa“ şi a contracta noi abonamente.
Aşa încât, în ultimii doi ani piaţa de dispozitive mobile s-a cristalizat în două mari segmente: telefoanele inteligente (dispozitive cu ajutorul cărora poţi scrie emailuri, poţi descărca documente sau chiar edita fotografii) şi mobilele la preţuri care nu depăşesc 100 de lei şi au funcţii de bază (poţi efectua convorbiri, fotografia şi eventual transfer de date prin infraroşu). Operatorii şi-au adaptat rapid ofertele.
Pe de-o parte, pentru cei care vor un telefon strict pentru a ţine legătura cu cei dragi, iar pe de altă parte, pentru tineri şi oamenii de afaceri care sunt mereu în mişcare şi au nevoie de un mobil cu acces la internet.
Cea de-a doua categorie este cea pe care au mizat în special operatorii, atunci când au ieftinit considerabil smartphone-urile. Astfel, dacă până acum puteai cumpără un astfel de mobil la un preţ ce depăşea 300 de euro, în prezent valoarea lui a scăzut la jumătate.
Plăteşti puţin, dar te abonezi pe doi ani
Fanii producătorului taiwanez de mobile HTC pot cumpără cu 149 de euro un aparat cu sistem de operare Windows Mobile. Practic, pe un astfel de mobil pot fi instalate aplicaţii de tipul Adobe sau pachetul Office întocmai ca pe un calculator. Mobilul vine la pachet cu un abonament de 25 de euro pentru utilizatorii bu