Este unul dintre cei care au participat activ în istoria industriei, chiar şi după ce au părăsit podiumul. Creatorul de modă a ales să plece din domeniu, dar influenţele sale pot fi recunoscute şi astăzi în colecţii.
De când şi-a făcut ieşirea din lumina reflectoarelor, de la sfârşitul anilor ’90, Mugler s-a apucat de culturism. Unul dintre multele contraste care îl caracterizează. Cel care a oferit o nouă viziune feminităţii, a început să-şi construiască o nouă imagine de bărbat masiv, plin de tatuaje şi extrem de intimidant la prima vedere. „Ar fi de-a dreptul înspăimântător dacă nu ar avea simţul umorului şi privirea neastâmpărată şi plină de viaţă“, scria Sheryl Garratt pentru „The Telegraph“, în 2009, în primul interviu pe care Thierry Mugler l-a oferit după plecarea sa.
Cu toate că Mugler a făcut ultima plecăciune în faţa publicului în iulie 2000, la finalul show-ului haute couture, iar linia sa vestimentară a fost închisă pentru trei ani, influenţa sa stilistică nu a fost niciodată mai puternică decât la sfârşitul anilor 2000. De la colanţii cyber-şic metalici şi rochiile conice exagerate până la croiala tip-clepsidră, creaţiile sale sunt prezente peste tot.
Supereroul modei
În apogeul carierei sale, Mugler ajunsese echivalentul unui star pop în Japonia, unde a prezentat un show în faţa unui stadion întreg, audienţă fără echivalent în lumea modei. În 1984, la aniversarea de 10 ani a casei de modă, Thierry Mugler a deschis porţile publicului parizian pentru spectacolul său, unde a vândut 6.000 de bilete. În 1995, a sărbătorit 20 de ani de existenţă ai brandului cu un show live, televizat, pe muzica lui James Brown, alături de celebrităţi precum Jerry Hall, David Bowie, Diana Ross şi Ivana Trump, dar şi supermodele care nu au nevoie decât de un nume: Linda, Naomi, Cindy şi Claudia.
(Claudia Schiffer, în show-ul