Publicitatea se intoarce la nivelul anilor ’90, insa cu preturile din 2010. “Doar ca acum nu mai e atat de «fun» ca atunci. Industria s-a transformat in fabrica, ceea ce e rau pentru toata lumea”, a spus Cristian Burci, unul din pionierii publicitatii romanesti si fondatorul agentiei Graffiti BBDO, in cadrul evenimentului Zilele Biz.
La 20 de ani de la infiintarea primelor agentii de publicitate postcomuniste, pionieri ai industriei precum Crsitian Burci, Radu Florescu, Veronica Savanciuc, Stefan Iordache si Teddy Dumitrescu, au depanat amintiri despre cum au inceput si cum s-a schimbat publicitatea romaneasca de-a lungul anilor.
Cristian Burci, acum proprietarul producatorului de vagoane International Railway Systems, a intrat in publicitate in 1991 “pentru ca nu exista asa ceva pe vremea aia, era un loc total liber. Retelele internationale de publicitate au venit pentru ca aveau clienti intr-o piata unde nu avea cine sa-i reprezinte”.
Pe atunci, Graffiti isi avea sediul pe strada Invingatorilor, in cartierul Dristor, in vecinatatea unei firme de pompe funebre. “Ca sa gasesti clienti, te uitai dupa placutele de la intrarea in blocuri, sa vezi daca era vreun impex pe scara”, povesteste Dragos Grigoriu, unul dintre primii angajati ai Graffiti, acum presedinte al Tempo Creative Group.
Veronica Savanciuc, CEO Lowe & Partners, a aflat de retelele internationale de publicitate la o conferinta Interpartners. “Cand ne-am intors le-am trimis scrisori tuturor si au raspuns sase. Am decis gandindu-ne la lista de clienti pe care o aveau”.
Un alt grup mare de comunicare, Ogilvy a venit in Romania invitat de agentia de publicitate View Point, fondata de Cristian Burci si Zoltan Szigeti. Inainte de vizita reprezentantului Ogilvy, cei doi au mobilat un sediu si au adus mai multi redactori de la Ultimul cuvant (ziarul detinut de Graffiti si condus