Nu mai puțin de 82% dintre românii care au avut părinți cu un nivel înalt de educație au reușit să mențină acest standard ridicat în propria lor educație, România situându-se pe primul loc în UE din acest punct de vedere, urmată de Irlanda și Luxemburg (ambele 79%) și Cipru (78%), relevă un studiu al Eurostat dat publicității miercuri, citat de Agerpres.
România se situa, în 2011, pe ultimele locuri în UE în ceea ce privește accederea respondenților care au avut părinți cu o educație precară la un nivel înalt de educație. Doar 9% dintre românii care au avut părinți cu un nivel de educație scăzut au reușit să facă studii universitare, 67% au făcut studii medii, iar 23% au avut și ei o educație precară.
Din punctul de vedere al gradului de absolvire a unei instituții de învățământ superior în rândul românilor cu părinți puțin educați, situația este mai gravă decât în România doar în Ungaria și Bulgaria (8%), și respectiv Slovacia, Polonia, Croația și Cehia (7%), în condițiile în care media UE este de 18%. La polul opus, cele mai semnificative proporții ale respondenților cu părinți cu educație precară care au absolvit studii superioare se înregistrează în Marea Britanie (32%) și Finlanda (33%).
De asemenea, în aceeași categorie de respondenți cele mai ridicate procente de absolvenți de studii medii s-au înregistrat în Cehia (83%), Slovacia (78%) și Polonia (75%), în timp ce nivelul de educație scăzut s-a păstrat în proporțiile cele mai mari în Malta (73%), Portugalia (68%), Luxemburg (52%), Italia și Spania (ambele 50%).
În ceea ce privește românii care au avut părinți cu studii medii, doar 2% au declarat în 2011 că au un nivel de educație mai scăzut, cel mai mic din UE cu excepția Cehiei (1%), 54% au menținut nivelul de instruire, în timp ce 44% au absolvit studii superioare, locul opt în UE din punct de vedere al trecerii la un nivel mai bun