Anul care se incheie a fost unul al revenirilor, iar producatorii suedezi Volvo si Saab si-au gasit noi proprietari si au demarat relansarea, in timp ce General Motors a revenit in mod triumfal pe Bursa. 2010 a fost un an negru pentru Toyota si Potiac, dar nici Daimler nu a stat pe roze. In Romania s-a vorbit mult despre lansarea Duster, iar Renault a deschis centrul de incercari de la Titu. Am fost martori ai anuntului Ford care a decalat cu un an calendarul de investitii de la Craiova si am asistat si la balbaielile ministeriale legate de anvelopele de iarna. Intra in articol pentru a citi despre cel mai reusit program Rabla dar si despre noua taxa auto care va fi mai mare decat au sustinut in mod repetat guvernantii.
Ianuarie - cea mai slaba luna a masinilor noi de dupa revolutie
Ianuarie a fost una din cele mai slabe luni din ultimele doua decenii pentru inmatricularile de masini noi in tara, cu putin peste 2.000 de unitati. In plus a fost prima luna din istoria inmatricularilor in care Dacia nu a fost lider, fiindca s-au inmatriculat doar 201 masini ale marcii romanesti, in timp ce Ford a trecut de 250. In ianuarie 2009 se inscrisesera in circulatie peste 13.000 de masini noi, astfel ca scaderea a fost de 84% in 2010, insa piata si-a mai revenit pe parcursului anului, iar in septembrie, octombrie si noiembrie vanzarile de masini noi au fost pe plus.
Ford a prezentat noua generatie Focus
Ford a prezentat in ianuarie la salonul de la Detroit cea de-a treia generatie a masinii de clasa C Focus, una din cele mai bine vandute masini din segment. Noul Focus va ajunge in showroom-urile din Romania in primavara lui 2011. Prima generatie Focus a aparut in 1998 iar a doua in 2004, in timp ce a treia generatie are la baza platforma din care vor deriva zece modele noi care vor ajuta la dublarea vanzarilor marcii in segmentul C. @