Airbus a anuntat miercuri ca a trimis luni tuturor clientilor sai care folosesc aeronave A330 si A340 o nota informativa tehnica specificand ca avioanele sale sunt sigure chiar si cu fostele modele de sonde de viteza criticate in urma prabusirii zborului Rio-Paris al Air France, relateaza AFP.
"Sub coordonarea Biroului de Ancheta si Analiza (BEA, un organism oficial insarcinat cu ancheta tehnica a accidentului), aceasta nota afirma ca in stadiul actual al anchetei, confirmam ca flota echipata cu diverse sonde Pitot poate sa fie exploatata in continuare ca atare", a declarat un purtator de cuvant al constructorului european de avioane.
Air France a accelerat inlocuirea sondelor Pitot, care permit supravegherea vitezei avioanelor A330 si A340, in urma accidentului zborului Rio-Paris, a anuntat marti sindicatul majoritar pilotilor SNPL, majoritar in cadrul companiei Air France.
In noaptea de joi spre vineri, saptamana trecuta, Airbus a difuzat deja una dintre aceste note, numita in jargonul aerian "telex de informare asupra accidentului" (Accident Information Telexes - AIT). Aceasta amintea pilotilor procedurile care trebuie aplicate in caz de masurari de viteza incoerente.
BEA a stabilit, pe baza mesajelor trimise de aeronava Airbus apartinand Air France care s-a prabusit in Oceanul Atlantic, "o incoerenta a vitezelor masurate" de aceste sonde fabricate de grupul francez de electronice Thales.
BEA nu a tras, insa, pentru moment nicio concluzie din elementele de care dispune si a facut apel la prudenta, subliniind ca chiar in caz de pana la aceste sonde, avionul nu este neaparat "periculos".
Potrivit unor surse, in prezent exista certificate pe piata trei tipuri de sonde Pitot pentru A330/340, si anume doua fabricate de grupul de electronice Thales, versiunea veche si versiunea recenta, si una a companiei americane Goodrich. Airbus a anunta