Vestita expoziție Consumer Electronic Show (CES) tocmai și-a închis porțile. Împătimiții au convenit că 2011 este „Anul tablet-PC“ și au continuat controversa legată de viitorul televizorului.
Anul care abia a început va fi, ca și 2010, „Anul tablet-PC”, cu diferența că, dacă anul trecut vedeta incontestabilă a fost gadgetul celor de la Apple, în 2011 se va da o luptă acerbă între mai mulți producători. Motorola, Research in Motion (RIM), Hewlett-Packard, Toshiba sau Samsung sunt doar câteva dintre companiile care s-au înscris în cursa pentru o cotă de piață cât mai însemnată în segmentul tablet-PC. Aceasta ar fi, pe scurt, concluzia celor care au vizitat zilele trecute una dintre cele mai importante expoziții de produse electronice din lume, CES 2011.
În teorie, intrarea mai multor competitori pe această nouă nișă a pieței ar trebui să aducă beneficii cumpărătorilor. Marele avantaj pentru consumatori, pe care ar trebui să-l genereze bătălia dintre producătorii de tablete, constă într-o paletă mai largă de produse, fiecare cu aplicații specifice și cu prețuri diferite. Pe de altă parte, întrucât numărul de iPad-uri comercializate anul trecut a depășit șapte milioane de unități, iar analiștii apreciază că tableta RIM, cel mai puternic competitor potențial, nu se va vinde anul acesta în mai mult de patru milioane de unități, rezultă că Apple își va menține supremația în acest segment, mai ales că iPad-ul va beneficia și el de un upgrade.
Televizorul 3D, în dizgrație
Pe lângă vedeta incontestabilă a anului, tablet-urile, CES a demonstrat, dacă mai era nevoie, că televizorul 3D mai are încă mult de așteptat până să devină un adevărat bun de larg consum. Deși mulți producători continuă dezvoltarea acestei noi tehnologii, unii reducând greutatea ochelarilor (Samsung), alții eliminându-i total din peisaj (Toshiba), lipsa programelor TV dedicate ș