Preluarea efectivă a pachetului de 51% din CFR Marfă de către compania Grup Feroviar Român (GFR), deţinută de omul de afaceri Gruia Stoica, nu poate avea loc înainte de a primi undă verde din punct de vedere concurenţial, fie de la Bucureşti, fie de la Bruxelles, susţine Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei (CC).
"Primul lucru pe care trebuie să-l vedem este dacă acest caz va fi analizat la noi sau îl va prelua Bruxellesul", a spus Chiriţoiu la România Tv, citat de Agerpres.
Acesta a menţionat că mâine va discuta la Comisia Europeană pe acest subiect.
"Rămâne de văzut, este o chestiune de luni de zile, iar legea ne dă varianta ca, dacă mergem pe varianta, care tehnic se numeşte investigaţie, să avem maximum şase luni la dispoziţie ca să luăm o decizie. Legal, ei nu pot să preia controlul la CFR Marfă până nu are ok-ul din punct de vedere concurenţial, fie că-l dăm noi, fie că îl dau cei de la Bruxelles, vom vedea", a explicat Chiriţoiu.
Tun de proporţii la bugetul de stat
După modelul ştergerii datoriilor la bugetul de stat ate CFR Marfă, Guvernul intenţionează să cureţe de datorii şi Poşta Română, o altă companie aflată în pragul falimentului, şi care se află pe lista de privatizări convenită de Executiv cu Fondul Monetar Internaţional.
"Autorităţile de la Bucureşti se străduiesc să obţină din partea Comisiei Europene (CE) o ştergere a datoriilor Companiei Naţionale Poşta Română (CNPR), după modelul CFR", a spus astăzi Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţie, într-o emisiune la Realitatea TV.
Acesta a explicat că o companie încărcată de datorii nu prezintă niciun interes pentru investitori.
"Dovadă Poşta Română, unde am încercat să o vindem cu datorii cu tot şi n-a venit nimeni. Acum ne străduim să ştergem datoriile şi la Poşta Română, după m