Criza care afecteaza piata auto mondiala nu va fi rezolvata anul viitor cand scaderile ar putea fi mai mari, insa e un fenomen ciclic care in prezent a ajuns la faza de recesiune, dar vor reveni si perioadele bune, a spus pentru Hotnews.ro, Gerry Keaney, vicepresedinte pentru vanzari si marketing la Volvo Cars. Solutia ideala pentru piata europeana o reprezinta hibridele diesel, iar viitorul apartine masinilor mai usoare, cu motare eficiente, consum mic si tractiune pe doua roti, a spus vicepresedintele Volvo in interviul acordat Hotnews.ro la salonul auto de la Paris.
Reporter: Volvo vinde multe masini cu bioetanol in Suedia, credeti ca acest combustibil poate ajunge foarte raspandit la masinile europene?
G.K.: Nu o vad ca o solutie europeana pentru ca nu cred ca se va dezvolta reteaua de distributie. In Suedia masinile cu bioetanol sunt foarte la moda pentru ca guvernul da subventii de circa 1.200 de dolari pentru cei care le cumpara si asta face ca masinile sa fie de succes. In plus, fiecare dealer Volvo din Suedia are o benzinarie unde se vinde bioetanol, in timp ce in restul Europei e greu de gasit.
Reporter: Se vorbeste foarte mult despre tehnologiile alternative, hibride, masini electrice, masini pe hidrogen. Care credeti ca e cea mai promitatoare tehnologie la nivel global?
G.K.: Suntem companii globale si vindem peste tot in lume. Pentru fiecare regiune solutia e diferita, pentru Europa solutia ar fi diesel-ul si poate hibridele diesel, in America de Nord solutia ar putea fi data de hibridele care se pot alimenta la priza, in timp ce pe piete precum Rusia si China nu exista agenda pentru reducerea emisiilor de CO2 fiindca acele piete nu s-au dezvoltat chiar atat de mult. Nu exista o solutie globala, ci una adaptata fiecarei regiuni. Pentru noi e o provocare.
Reporter: Credeti ca o masina foarte mica pentru una maxim doua