Neplata ratelor nu este o soluţie, pentru că vei avea de achitat în continuare comisioane, dobânzi şi alte taxe suplimentare. Dacă laşi maşina în parcarea companiei de leasing, nu înseamnă că ai scăpat de probleme. Poţi, totuşi, să transferi contractul către o altă firmă sau persoană. Dacă nu mai ai bani şi vrei să renunţi la contract, firma de leasing te va urmări la tot pasul. Asta pentru că trebuie să recupereze de la tine nu doar maşina, ci şi toate costurile aferente finanţării. Adică, comisioane, dobânzi şi alte taxe suplimentare.
Renunţarea la maşină este costisitoare
Iar dacă aceste datorii nu sunt achitate, se poate trece la executarea altor garanţii, bilete la ordin, în cazul companiilor, însă doar cu acordul judecătorilor. Ceea ce înseamnă taxe suplimentare, suportate, în final, tot de client. De asemenea, tot prin hotărâre judecătorească, ratele şi restanţele se pot opri din conturile bancare deţinute de utilizatorul maşinii.
Mulţi români au trăit cu falsa impresie că, prin leasing închiriezi o maşină şi o poţi restitui oricând, scăpând de orice responsabilitate. „Cei mai mulţi au avut senzaţia că firmele de leasing sunt comercianţi de autovehicule. În realitate, acestea sunt instituţii de credit. Ele trebuie să recupereze respectivele sume, nu doar maşina, a cărei valoare scade semnificativ din cauza uzurii“, spune Dinu Petre, avocat partener la Cunescu, Balaciu şi Asociaţii.
Acesta mai spune că, din cauza crizei, multe persoane au crezut că pot scăpa de un cost suplimentar înapoind maşina firmei de leasing. Ele descoperă însă că, renunţarea la maşină se poate dovedi extrem de costisitoare. „De fapt, predarea maşinii firmei de leasing este o afacere în pierdere pentru ambele părţi“, spune Dinu Petre. Asta pentru că au fost şi cazuri în care compania a perceput taxe pentru parcarea autovehiculului