Industria bijuteriilor paleste in fata turbulentelor economice, obisnuitii clienti ai lanturilor de magazine care comercializeaza astfel de accesorii preferand sa renunte la lux in favoarea bunurilor de stricta necesitate.
In alte vremuri, americanii Billy Mitchell si Nicole Drucker din San Francisco ar fi dat chiar si 10.000 de dolari pe un inel de logodna. Drucker nu mai are loc de munca acum, iar cei doi trebuie sa faca economii pentru a-si cumpara o casa. Astfel ca in aprilie Mitchell a ingenuncheat in fata viitoarei sale sotii cu un inel cu diamante in valoare de 4.000 de dolari, cumparat de pe internet. "A trebuit sa luam o hotarare, unde ne dorim banii? Pe degetul ei?", spune Mitchell.
In actualele conditii economice, majoritatea consumatorilor prefera sa isi pastreze banii in portofele decat sa ii etaleze pe degete, la gat sau la urechi. Pe masura ce oamenii isi reanalizeaza bugetele, bijuteriile devin piesele la care se poate renunta cu cele mai putine regrete, scrie International Herald Tribune.
"Diamantele de jumatate de carat au devenit acum la fel de greu de vandut precum diamantele de trei carate", explica Hayley Corwick, care scrie opinii sub pseudonimul Lila Delilah pe Madison Avenue Spy, un blog despre haine de designer.
Totusi, vanzarile din ce in ce mai slabe aduc probleme pentru industria de bijuterii.
Diamante la reducere
Noua atitudine de cumpatare a consumatorilor a fortat reducerea productiei in minele care extrag diamante, conducand la mari discounturi in cadrul lanturilor de magazine de bijuterii si chiar la inchiderea unora dintre acestea. Intrucat bijuteriile sunt accesorii extrem de scumpe care se vand greu chiar si in momente de normalitate economica, multe dintre magazinele din domeniu sunt impovarate de datorii, chiar daca pretul diamantelor slefuite a scazut in iunie cu 15,4% comparativ