S-a retras in 2006 din pozitia de CEO L'Oreal in favoarea presedintelui filialei americane. Lindsay Owen-Jones a ramas, la cei 61 de ani ai sai, doar membru in consiliul director. De cand "a iesit la pensie", s-a refugiat pe iahturile din Saint
Lindsay Owen-Jones, fostul CEO al gigantului cosmetic L'Oreal, se ghideaza dupa motto-ul "le droit a l'erreur" - dreptul de a face o greseala. "Intotdeauna trebuie sa le dai oamenilor o a doua sansa" - o filosofie ce a functionat pentru Owen-Jones, care isi recunoaste senin greselile din tinerete. Insa, cand O.J. - cum il numeau si il mai numesc inca cei peste 50.000 de angajati - a preluat conducerea, vanzarile L'Oreal erau de aproximativ 3 miliarde de euro, iar compania avea foarte putine contacte in afara Europei de Vest. Acum este o afacere globala, cu vanzari de peste 17 miliarde de euro (in 2007).
Secretul lui? Pe Owen-Jones nu-l deranjeaza atunci cand i se spune ca este "de moda veche", pentru ca tine la calitatile "invechite" precum seriozitatea, constanta, dorinta de crestere solida pe termen lung. In 1996, cand cumpara firma Maybelline (cu o reputatie mediocra) pentru un pret ce atunci era destul de ridicat - 571 de milioane de euro, nimeni nu se gandea ca aceeasi firma va deveni un lider in domeniu.
Lindsay Owen-Jones s-a nascut in Marea Britanie si a studiat literatura la Oxford. Are la activ un MBA de la Institutul de Administrare a Afacerilor din Fontainebleau.
La L'Oreal s-a angajat in 1969 pe postul de agent de vanzari, urmand ca, 20 de ani mai tarziu, sa devina presedintele si directorul general al companiei, iar in 2002, ii "oferea" acesteia o cifra de afaceri de 14,28 miliarde de euro, cu un profit net de 1,28 miliarde de euro, ceea ce i-a adus lui Lindsay-Owen distinctia de "Cel mai bun manager al anului 2002", inmanata chiar de premierul francez Jean-Pierre Raffarin