Desi consumul de suplimente alimentare pe cap de locuitor este unul foarte redus, 3,5 euro/an, dinamismul pietei locale din ultimii ani al suplimentelor alimentare va inregistra cel mult o stagnare anul acesta, pe fondul crizei financiare.
“In 2008, valoarea pietei de suplimente nutritive a crescut cu 17%, pe segmentul de farmacii ajungand la circa 60 de milioane de euro la pret de distribuitor, ceea ce inseamna aproximativ 100 de milioane de euro la pret de vanzare. Anul acesta, cel mai optimist scenariu ar fi o stagnare a pietei, insa este posibil si un eventual declin”, a declarat, pentru Wall-Street, Catalin Vicol (foto), director general al Walmark Romania, liderul pietei autohtone de suplimente alimentare, cu o cota de piata de 21,7% in 2008.
Reprezentantul Walmark considera ca cel mai mult vor avea de suferit companiile mici sau cele care au venit mai nou pe aceasta piata. “In prezent, sunt 80 de companii pe piata suplimentelor alimentare din Romania, insa in 2009 cred ca vom asista la o polarizare a acestei piete si la disparita jucatorilor mai mici si fara experienta”, spune acesta.
In ciuda acestei previziuni, Vicol este totusi optimist in ceea ce priveste afacerile Walmark din Romania. “Pentru 2009 estimam o crestere cuprinsa intre 12-15% in lei, care ne va duce la o cota de piata de circa 25%, insa va depinde foarte mult de factori macroeconomici, pe care nu ii putem controla”, afirma seful Walmark Romania, companie care a raportat in 2008 o cifra de afaceri de circa 17 milioane euro, in crestere cu 20% fata de anul precedent.
Printre cele mai vandute produse in 2008 s-au numarat ArthroStop, destinat protectiei articulare care a generat 20-23% din cifra de afaceri de anul trecut, GinkoPrim, care sprijina circulatia sangelui in membre, imbunatateste capacitatea de concentrare si memoria, Varixinal, produs care ajuta la combaterea ins